Article-cluster size (# of articles)
new weight
old weight
lower/upper
Articles count
Total similarity
Avg. similarity
Total chr length
Sentence # average
Sentence # variation
37
7.20
11.34
15.83/1.35
37.00
5.32
0.14
2776.00
1.00
0.00
All clustering variants
Old ranking - len = 37
45 ■ 0.99/0.01 ■ 4 ■ 409.9
Best clustering variants
45 0.99/0.01 4 409.9
17:00 h 04-Jun-2025
  • Crnogorske vlasti planiraju da u saradnji sa kompanijom iz Sjedinjenih Američkih Država pokrenu proizvodnju bespilotnih letelica, a prva serija će biti donirana Ukrajini, piše u dokumentu Vlade Crne Gore.
  • ◉ Crna Gora će proizvoditi dronove za Ukrajinu
11:50 h 02-Jun-2025
  • Mali: Srbija zainteresovana za koncesiju dva aerodroma u Crnoj Gori Srbija želi da kupi dva aerodroma u Crnoj Gori!
  • Srbija zainteresovana za koncesiju dva aerodroma u Crnoj Gori
10:25 h
  • Opšte je poznato da firme na Bliskom istoku ne štede kada treba da privuku vrhunske stručnjake ili jednostavno - one profesije koje tržište traži. Taj deo sveta postao je svojevrsna "meka" za razne profesije – od lekara, inženjera, fitnes trenera i menadžera, pa sve do starleta koje su pronašle svoje mesto pod pustinjskim suncem.
  • Mesečna plata do 32.000 evra, a ima i bonusa i benefita: Ovako nova saudijska avio-kompanija traži pilote
10:18 h
  • Prvi potpredsednik Vlade i ministar finansija Siniša Mali izjavio je danas da je Srbija zainteresovana za koncesiju dva međunarodna putnička aerodroma u Podgorici i Tivtu, za šta pokušaji države Crne Gore traju već nekoliko godina.
  • MOŽEMO POMOĆI Mali - Srbija zainteresovana za koncesiju dva aerodroma u Crnoj Gori
09:55 h
  • Prvi potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar finansija Siniša Mali izjavio je danas da je Srbija zainteresovana za koncesiju dva aerodroma u Crnoj Gori – u Podgorici i u Tivtu.
  • Siniša Mali: Srbija zainteresovana za dva aerodroma u Crnoj Gori
Bizportal

Beta tehnolodžiz postala je prva američka kompanija koja je uspela da organizuje uzletanje i sletanje potpuno električnog aviona, saopštila ta kompanija.Let od Nju Džerzija do Međunarodnog aerodroma „Džon F. Kenedi“ u Njujorku trajao je 45 minuta, a u avionu su se, pored pilota, nalazile još četiri osobe, preneo je Rojters.Agencija napominje da transportne kompanije, među kojima i avio-kompanije, žele da razviju usluge korišćenja električnih aviona na baterije koji mogu da polete i slete vertikalno kako bi prevozili putnike na kratka gradska putovanja, a da pritom izbegnu saobraćaj.Federalna uprava za vazduhoplovstvo (FAA) u oktobru je završila sveobuhvatna pravila za obuku i sertifikaciju pilota za letenje vazdušnim taksijem, nazvavši to poslednjim delom uslova za bezbedno uvođenje ovih aviona u saobraćaj u bliskoj budućnosti.Beta je istog meseca obezbedila 318 miliona dolara kapitala za finansiranje proizvodnje, sertifikacije i komercijalizacije električnih aviona, čime je ukupna prikupljena vrednost kompanije za tu namenu dostigla više od milijardu dolara, piše „B92“.– Nakon godina rigoroznih bezbednosnih ispitivanja u svim okolnostima, ponosni smo što smo ovde sa Lučkom upravom i Gradom Njujorkom da bismo pokazali kako ovaj avion može da služi gradovima u pogledu ublažavanja gužve, smanjenja emisija i povećanja pristupačnosti – poručio je u saopštenju izvršni direktor i osnivač kompanije Beta tehnolodžis Kajl Klark.Ta firma sa sedištem u Vermontu osnovana je 2017.

godine.BONUS KLIP Pogledajte vesti o EXPO2027: Za najnovije biznis vesti iz Srbije i sveta, pratite nas na našoj Instagram stranici. Bizportal

Danas

Ovo otvara brojna pitanja, a pre svega, zašto država koja ne upravlja svojim aerodromom želi da upravlja tuđim.Ministar finansija Siniša Mali izjavio je da je Srbija zainteresovana za koncesiju dva međunarodna putnička aerodroma u Podgorici i Tivtu.„Iako smo našu nameru predsednik Srbije Aleksandar Vučić i ja jasno iskazali aktuelnim čelnicima u Crnoj Gori nekoliko puta, nažalost, nismo osetili raspoloženje da budemo uključeni u ovaj proces.

Tom prilikom smo istakli da smo spremni da uložimo i duplo više od onoga što je predviđeno u sadašnjem predlogu koncesionog ugovora“, otkrio je Mali.Dodao je da je ubeđen da bi Srbija mogla da doprinese daljem ubrzanom razvoju crnogorskih aerodroma.„Srbija ima veliko iskustvo danas, kada smo, pomoću našeg koncesionara, uspeli da podignemo značaj, ugled, profesionalnost, obim prihvata i uopšte kvalitet rada aerodroma ‘Nikola Tesla’, koji može da prihvati do 15 miliona putnika godišnje, što ćemo dostići do kraja koncesionog perioda“, naveo je ministar.Mali je dodao da Srbija za to sada ima znanje, finansijsku snagu i mogućnosti.Međutim, ostaje nejasno zašto Mali sada iznosi ovu ponudu javno, kada su, prema zvaničnim objavama na tender stigle samo dve ponude, a među njima nije bilo zvanične ponude iz Srbije.Vlada Crne Gore objavila je 9. maja da je tenderska komisija za postupak koncesije za pravo korišćenja aerodroma Podgorica i Tivat, uz prisustvo ovlašćenih predstavnika dva ponuđača, sprovela javno otvaranje ponuda za dodelu koncesije za Aerodrome Crne Gore.„Komisija je konstatovala da su u roku naznačenom u javnom pozivu blagovremeno pristigle dve ponude od ponuđača: ‘Incheon International Airport Corporation’ i ponuđača ‘Corporacion America Airports S.A.'“.U saopštenju Vlade dodaje se da će Komisija u roku od 30 dana od dana otvaranja ponuda nadležnom ministarstvu dostaviti izveštaj o evaluaciji pristiglih ponuda na dalju nadležnost.Dodatno, ono što je zbunjuje, jeste zašto Srbija želi koncesiju dva aerodroma u Crnoj Gori, dok je beogradski aerodrom „Nikola Tesla“ predat na upravljanje francuskoj kompaniji „Vansi“.Luka Popović sa portala „Ex-Yu Aviation News“ za Danas objašnjava da je proces koncesije aerodroma Crne Gore u odmakloj fazi.„Dostavljene su konačne dve ponude – aerodrom „Inčon“ iz Južne Koreje i firma registrovana u Luksemburgu, koja upravlja brojem aerodroma u Južnoj Americi. Danas