Article-cluster size (# of articles)
new weight
old weight
lower/upper
Articles count
Total similarity
Avg. similarity
Total chr length
Sentence # average
Sentence # variation
20
3.08
7.54
8.57/0.41
20.00
2.29
0.11
1547.00
1.00
0.00
All clustering variants
Old ranking - len = 20
26 ■ 0.99/0.01 ■ 3 ■ 327.4
Best clustering variants
26 0.99/0.01 3 327.4
15:00 h 07-Jun-2025
  • Putnici avio-kompanija za Tursku biće kažnjeni ako ustanu pre nego što se isključi znak za pojas nakon sletanja, saopštili su regulatori, prenose mediji.
  • ◉ U Turskoj će kažnjavati putnike koju ustanu pre nego što avion pristane!
11:27 h 06-Jun-2025
  • Četiri globalne aviokompanije, IndiGo, najveća indijska aviokompanija po broju putnika i veličini flote, francusko-holandska aviogrupa Air France – KLM, američki Delta Air Lines i britanski Virgin Atlantic potpisali su memorandum o razumevanju čime je formirano strateško partnerstvo.Kako se navodi u saopštenju, cilj potpisnica je da se izgradi vodeće avio-partnerstvo koje će povezivati Indiju sa Evropom i Severnom Amerikom, sa ambicijom da se ono proširi na globalni nivo.Ovo partnerstvo dolazi u trenutku kada indijsko tržište avio-saobraćaja beleži rekordan rast, a njena brzorastuća ekonomija ima potrebu za snažnijim prisustvom u transatlanskom i evropskom saobraćaju.
  • Strateško partnerstvo četiri globalne aviokompanije
17:00 h 05-Jun-2025
  • Advokat porodica žrtava nesreće aviona Boing 737 Maks iz 2018.
  • Porodice žrtava avio-nesreća besne zbog sporazuma Boinga i SAD: Sramotnih 1,1 mlrd $ za živote naših voljenih
13:42 h
  • Evropska unija zatvara vazdušni prostor za dve zemlje Evropska unija zatvara vazdušni prostor za OVE dve zemlje!
  • Evropska unija zatvara vazdušni prostor za dve zemlje
11:02 h
  • Evropska unija priprema kontroverzne izmene propisa koje bi mogle značajno uticati na prava putnika u avio-saobraćaju.
  • UDARAJU PUTNICIMA PO DŽEPU Ručni prtljag više neće biti besplatan, nova pravila koja vam se neće svideti
06:00 h
  • Britiš ervejz (British Airways) uveo je nova stroga pravila koja zabranjuju članovima kabinskog i letačkog osoblja da objavljuju fotografije i video-snimke iz hotela u kojima su smešteni tokom boravaka između letova (layover). Ova zabrana odnosi se na sve destinacije, uključujući i popularna odredišta kao što su Maldivi, Kejptaun i Singapur, a uvedena je iz bezbednosnih razloga – kompanija strahuje da bi veštačka inteligencija mogla da na osnovu detalja sa fotografija otkrije tačne lokacije boravka posade.
  • Britiš ervejz zabranjuje osoblju objavljivanje fotografija iz hotela tokom lejovera: Kako rade druge kompanije
Bizportal

Naime, u nacrtu reforme predviđa se da avio-kompanije dobiju zakonsku mogućnost da naplaćuju kabinski prtljag koji se ne može smestiti ispod sedišta. Putnicima bi ostala mogućnost da bez dodatne naknade unesu samo jednu manju torbu ili ranac, dok bi koferčići i drugi komadi prtljaga koji se stavljaju u kabinske police mogli biti tarifirani.Takva praksa već postoji kod više niskotarifnih prevoznika poput Rajanera (Ryanair), Viz era (Wizz Air) i Izi džeta (easyJet), ali do sada je bila predmet brojnih pritužbi i sudskih sporova.

Evropska organizacija potrošača BEUC nedavno je podnela zvaničnu žalbu protiv sedam niskotarifnih avio-kompanija, optužujući ih za nezakonitu naplatu usluga koje bi trebalo da budu deo osnovne cene karte.Foto: Pixabay/Skitterphoto– Sud pravde EU je već jasno presudio da je ručni prtljag razumnog formata deo osnovne usluge i da njegovo unošenje u kabinu ne sme biti dodatno naplaćivano – izjavio je Stiven Berger iz BEUC-a, upozorivši da bi novi propisi legalizovali naplatu koja je do sada bila nezakonita.S druge strane, udruženje avio-kompanija A4E (Airlines for Europe), koje okuplja najveće evropske prevoznike, brani predlog kao način da se usklade različite prakse na tržištu. „Trenutna inicijativa samo precizira dimenzije ličnih predmeta kako bi se obezbedila transparentnost za sve putnike i avio-kompanije“, rekao je Kevin Hajni, direktor komunikacija A4E.Produženje roka za pravo na kompenzacijuJoš veći otpor izaziva predlog da se izmeni važeće pravilo prema kojem putnici imaju pravo na odštetu od 250 do 600 evra ako let kasni tri sata ili više. Prema novom nacrtu, taj prag bi se pomerio na četiri, pa čak i šest sati, u zavisnosti od dužine planiranog putovanja.Evropska komisija je još 2013. Bizportal