Dina i Nela Gašević inspiracije za ples pronalaze u K-popu 'K-pop nije samo zabava'Dina i Nela su zavolele kulturu i tradiciju Južne Koreje.„Hranu, jezik, ljude, način razmišljanja, apsolutno sve", kaže Dina Gašević.K-pop značajno menja način na koji mladi širom sveta doživljavaju Aziju.Slična situacija je i u Srbiji, kaže muzikološkinja Jokić.„Umesto da se korejska kultura posmatra kroz prizmu udaljenog, nepoznatog ili egzotičnog, ona postaje bliska, razumljiva i relevantna.„Mogu fanovi uče korejski jezik, prate korejske drame, interesuju se za istoriju ove zemlje, religiju, gastronomiju, modu i kozmetiku", objašnjava ona.K-pop na ovaj način „premošćava kulturne distance i ruši stereotipe o Aziji kao homogenom, zatvorenom i egzotičnom prostoru."„Umesto toga, pojavljuje se novi prikaz savremene, dinamične Koreje, čija popularna kultura inspiriše, informiše i povezuje.„Za mnoge mlade, K-pop nije samo zabava, već polazna tačka za dublje i autentičnije razumevanje istočnoazijskih kultura", objašnjava ona.Moda, identitet i suguran prostor Nevene Ćirić je prostor u kom živi prilagodila K-pop estetici Pastelne boje, šljokice i posteri omiljenih ženskih K-pop bednova zalepljeni po zidovima - tako izgleda spavaća soba Nevene Ćirić iz Kragujevca, od kad je pre pet godina zavolela korejsku popularnu kulturu.„Počelo je sasvim spontano, pravila sam pauzu od američke serije koju sam u tom momentu gledala.„Učinili su mi se zanimljivi rijaliti programi sa korejskim muzičarima i onda sam počela da pratim bednove i njihove fandome”, kaže ova smeđokosa devojka za BBC na srpskom.Fandom je zajednica obožavalaca koji dele ljubav, interesovanje i posvećenost prema nekom umetniku, žanru, filmu, seriji, knjizi ili muzičkoj grupi.Nevena veruje da joj je K-pop dao inspiraciju za svakodnevni život.„Bendovi stvaraju mnogo materijala, kad ne obajvljuju nove albume, prave vlogove i tako stalno pratimo njihov život i sve kroz šta prolaze.„U haotičnim vremenima, fandom je siguran prostor za mnoge od nas”, deli utiske Nevena.U K-pop kulturi, fandomi su posebno organizovani i strastveni - svaki bend ima sopstveni naziv fandoma (BTS ima „ARMY", Blackpink ima „Blinks"), boje i slogane.Hibridni žanr koji je osvojio svetK-pop ne poznaje granice - ni žanrovske, ni jezičke, objašnjava muzikološkinja Jokić.„Njegova osnovna odlika je hibridnost". 021