Article-cluster size (# of articles)
new weight
old weight
lower/upper
Articles count
Total similarity
Avg. similarity
Total chr length
Sentence # average
Sentence # variation
219
1.30
6.48
108.27/0.95
219.00
12.58
0.06
13775.00
1.00
0.00
All clustering variants
Old ranking - len = 219
448 ■ 0.99/0.01 ■ 22 ■ 351.2
Best clustering variants
448 0.99/0.01 22 351.2
04:30 h 22-Jun-2025
  • Pevačica Jovana Tipšin jedno je od osmoro dece svojih roditelja, a jednom prilikom govorila je o odrastanju u velikoj porodici.
  • ◉ Od prve zarade kupila pola teleta! Naša pevačica zapevala sa 12 godina: "Od sestara sam nosila garderobu"
07:30 h 20-Jun-2025
  • Ivan Gavrilović je pre nekoliko godina, tokom boravka u rijaliti programu "Parovi", uplovio u vezu sa znatno mlađom cimerkom Miljanom Bogdanović. Započevši vezu sa Miljanom Ivan je javno prevario svoju dogogodišnju suprugu Marinu.
  • Ivan Gavrilović prevario ženu, pa zaprosio ljubavnicu
06:35 h
  • Pevačica (50) iskreno o borbi za potomstvo: "Nemam strah od umiranja, neću sažaljenje" "NE TREBA NIKO DA ME SAŽALJEVA ZBOG VANTELESNE OPLODNJE" Pevačica (50) iskreno o borbi za potomstvo: "Nemam strah od umiranja, ne plašim se" Nina Denda Novinar je redakcije "Blic", rubrike "Blic zabava" koja je najčitanija pojedinačna rubrika na internetu u Srbiji.
  • Pevačica (50) iskreno o borbi za potomstvo: "Nemam strah od umiranja, neću sažaljenje"
06:30 h
  • Prodati kuću je sam po sebi stresan poduhvat, ali zamislite da to učinite tako što je ponudite na tomboli, prodajući hiljade tiketa strancima!
  • "Nismo spavali 45 dana": Ispovest majke troje dece - stavila je kuću na tombolu, ali ovo NIJE očekivala!
06:00 h
  • Svadba Lepe Brene i Slobodana Bobe Živojinovića 1991.
  • Bata Živojinović upoznao Brenu i Bobu
05:00 h
  • Boris Milivojević je već godinama u ljubavi sa 10 godina mlađom slikarkom Janom Stojaković, ali iza njega je i ljubav sa poznatom glumicom.
  • Boris Milivojević godinama bio u vezi sa koleginicom
00:00 h
  • Ružica Veljković osvojila je prvo mesto u rijalitiju Parovi, čime je stekla veliku popularnost i ostavila snažan pečat na više sezona ovog televizijskog formata.
  • Kako danas izgleda Ružica Veljković?
021

poznatog američkog repera Kendrika Lamara semplovana kompozicija „Ostavi trag" džez-rok grupe September iz Ljubljane.Janez Bončina, tvorac pesme i gitarista jugoslovenskog sastava iz 1970-ih, kaže je sve počelo dopisivanjem i raspitivanjem ko je autor, da bi se naposletku došlo do dogovora i ugovora.„Verovatno se bazen tih južnoameričkih i drugih semplova ispraznio, pa su otkrili 'Jugu', da tu ima dosta soul i fank stvari, koje su se stvarale 1970-ih, a među njima i Septembar", govori Benč, kako glasi nadimak ovog muzičara, za BBC na srpskom.Pesma „Ostavi trag" je prvo objavljena 1974.

na samostalnom albumu „Majko zemljo" Tihomira Popa Asanovića, budućeg klavijaturiste Septembra, takođe uključenog u komunikaciju, a otpevala ju je Josipa Lisac.Čuveni muzičar Adolf Dado Topić napisao je tekst za ovu pesmu koja se dve godine kasnije pojavila i na albumu „Zadnja avantura" grupe Septembar.Inicijalni kontakt sa originalnim autorima uspostavio je producent 9th Wonder, da bi kasnije saznali da je u pitanju pesma za Kendrika Lamara.Uvidevši da je u pitanju „krupan zalogaj", Bončina je „korespodenciju zvaničnim putem predao njegovoj izdavačkoj kući Nika rekords".Posle višestruke razmene poruka i ugovora, postigli su dogovor na obostranu korist, pa sada na BMI sajtu, pored mnogih drugih imena, piše i Janez Bončina, Dado Topić (tekstopisac) i Petar Ugrin (pevač).Naknade i prihodi od tantijema redovno pristižu, a prestalo je i neovlašćeno korišćenje njegovih pesama što je ranije bio čest slučaj, kaže Bončina.A poraslo je i interesovanje za stvaralaštvo grupe Septembar jer je Lamarova pesma posredno pomogla da se širom sveta čuje za jugoslovenski bend. 021

021

kada je izašao album „Sidarta" za beogradsku izdavačku kuću Discom.Tri godine kasnije svetlost dana je ugledao i „The Director's Cut", album Herija Frauda i Kurensija, na kome je pesma „180 days", više od 300.000 puta preslušana na Jutjubu i 400.000 na striming servisu Spotifaj.Njenu muzičku podlogu čine četiri isečena dela kompozicije Zdenka Radete kome naročito smeta rečenica s početka pesme koju na španskom izgovara ženski glas - la musica de Harry Fraud (muzika Herija Frauda).„To me posebno nervira, kako može da bude njegova muzika?

„Sve su to moje note, ja sam komponovao i muzika je moja, ne njegova", govori revoltirano beogradski kompozitor.Luka Novaković, vlasnik izdavačke kuće Discom, uradio je i muzičko veštačenje pesme.Iz originala su, kaže, uzeta četiri segmenta do 10 sekundi - sa vokalom, gitarom i sintisajzerom.„Nije vršena nikakva posebna intervencija osim što je frekvencijski visina tona podignuta, a originalni tempo povećan sa 128.3 na 149.9 BPM-a (otkucaja po minutu)", objašnjava Novaković za BBC na srpskom.Njegova diskografska kuća takođe nije potpisana na BMI sajtu, već su kao izdavači navedene tri američke etikete, odnosno pablišeri - kompanije koje zastupaju prava autor, dodaje.„U svakom smislu, oni imaju apsolutnu materijalnu korist od iskorišćavanja dela - prodajom nosača zvuka i emitovanjem, a mogu i da licenciraju materijal za potrebe filma."Radeta kaže da je još po povratku iz Londona, snimljeni materijal „zaštitio u SOKOJ-u", tadašnjem Savezu organizacija kompozitora Jugoslavije, sada organizaciji muzičkih autora Srbije.„Pitanja korišćenja muzičkih dela, kako inostranih, tako i domaćih autora, u slučajevima kada je za to neophodna neposredna saglasnost autora spadaju u pitanja koja se tiču individualnog ostvarivanja prava, koja nisu u nadležnosti Sokoja", kažu iz ove organizacije za BBC na srpskom.Nisu nadležni, dodaju, ni u slučaju upotrebe nečijeg dela bez potpisa autora, jer to spada u domen povrede moralnih autorskih prava.Ako nema sporazumnog rešenja, autori mogu da se obrate sudu i zaštite vlastita prava.Snimci grupe 37°C su prijavljeni i zaštićeni i u Organizaciji proizvođača fonograma Srbije (OPFS).Čitav niz povređenih pravaOvime su povređena moralna i imovinska prava autora, izvođača i proizvođača fonograma, ukazuje Uzelac.„Povređeno je Zdenkovo isključivo autorsko moralno pravo na priznanje autorstva, na naznačenje imena i na zaštitu integriteta dela.„Zatim isključivo autorsko imovinsko pravo da drugome dozvoli ili zabrani prilagođavanje, aranžiranje i drugu izmenu svog dela", objašnjava sudski veštak Višeg i Privrednog suda u Beogradu za posebnu oblast autorsko pravo specijalizovan za diskografiju.Između ostalog, povređena su „isključiva moralna i imovinska prava interpretatora" - grupe 37°C, da „budu priznati kao takvi, da se suprotstave izmeni i iskorišćavanju njihove interpretacije", kao i da „zabrane ili dozvole umnožavanje i stavljanje u promet snimka".Uzelac navodi i da je, takođe, povređeno „isključivo pravo proizvođača fonograma 'Izmoreni putnik' da drugome zabrani ili dozvoli umnožavanje i stavljanje u promet, kao i interaktivno činjenje dostupnim javnosti njihovog fonograma".Nosilac autorskog prava i proizvođač fonograma je Zdenko Radeta, kao i nosilac fonogramskih prava, uz Discom, izdavača i zastupnika.Raspoloživi pravni alatiDo rešenja problema se može doći sporazumno ili tužbom pred domaćim ili stranim sudovima, budući da su zakoni o autorskim i srodnim pravima na međunarodnom nivou „prilično usaglašeni".Ako se u postupku pred domaćim sudom dokaže stvarna šteta, ona će imati isti efekat na američke autore kao da je utvrđena pred američkim sudom, kaže Uzelac.„Razlika je u takozvanoj zakonskoj šteti, odnosno iznosu štete propisane zakonom za slučaj povrede prava namerno ili grubom nepažnjom", objašnjava.Ovi iznosi su u Americi, zbog veličine tržišta i snage ekonomije, značajno veći nego u Srbiji, dodaje.„Nije pitanje mogućnost ostvarivanja pravne zaštite u SAD, već njene isplativosti."Od ovakvih povreda je teško zaštiti se, pa se „rešavanje problema najčešće svodi na sanaciju posledica", kaže Uzelac.Autor bi predupredio problem kada bi sopstveno delo registrovao u američkom Zavodu za autorska prava (Copyright Office), čime bi zaprećena zakonska šteta bila znatno veća od eventualne naknade štete, objašnjava sudski veštak.Shodno tome, „nerealno je očekivati za najveći broj muzičara i njihovih dela", da preduzmu „tako efikasnu zaštitu", a i registracija dela u Americi podrazumeva određene troškove. 021