Article-cluster size (# of articles)
new weight
old weight
lower/upper
Articles count
Total similarity
Avg. similarity
Total chr length
Sentence # average
Sentence # variation
334
11.08
23.77
127.86/8.18
334.00
63.47
0.19
23566.00
1.00
0.00
All clustering variants
Old ranking - len = 334
423 ■ 0.99/0.01 ■ 34 ■ 589.8
Best clustering variants
423 0.99/0.01 34 589.8
06:00 h 14-Jun-2025
  • Nesreća se dogodila ubrzo nakon poletanja leta AI171 kompanije Air India iz Ahmedabada, kada je avion tipa Boing 787-8 udario u zgradu hostela namenjenu medicinskim radnicima.
  • ◉ Ko je Višvaš Rameš
12:00 h 12-Jun-2025
  • Snimak prikazuje kako se avion postepeno spušta i na kraju pada u stambenoj zoni, dok se gust dim diže sa mesta nesreće. Ranije je portal ABP objavio da je u avionu moglo biti 242 putnika.
  • pad aviona u indiji snimak
11:22 h
  • Putnički avion kompanije Air India, let AI171, srušio se u četvrtak ubrzo nakon poletanja iz grada Ahmedabada, u zapadnoj indijskoj saveznoj državi Gudžarat.
  • Najmanje 30 tela izvučeno iz ruševina u Indiji
10:53 h
  • Pao avion sa više od 240 ljudi u Indiji: Boing leteo ka Londonu, kulja crni dim PAO AVION SA 242 PUTNIKA!
  • Pao avion sa više od 240 ljudi u Indiji: Boing leteo ka Londonu, kulja crni dim
10:41 h
  • Zatresla se Grčka u zoru.
  • Zemljotres na Halkidikiju: Neprijatno buđenje u Grčkoj, poznata lokacija epicentra
10:34 h
  • Avion kompanije Air India, let AI171 sa više od 240 osoba na letu za London, srušio se danas nedugo nakon poletanja iz Ahmedabada, izazvavši haos i paniku u naselju Meghaninagar, u neposrednoj blizini aerodroma.
  • Koje su nacionalnosti putnici aviona koji se srušio u Indiji
09:41 h
  • Avion kompanije Air India, koji je leteo iz Ahmedabada ka London Gatviku, srušio se danas ubrzo nakon poletanja, udarivši u naseljeno područje Meghani Nagar u blizini aerodroma, potvrdio je Faiz Ahmed Kidvai, direktor Generalne direkcije za civilno vazduhoplovstvo Indije.
  • Snimljen trenutak pada aviona u Indiji
09:08 h
  • Avion Air India sa 242 putnika srušio se u blizini aerodroma u Ahmedabadu.
  • Prvi snimci sa mesta pada aviona u Indiji
06:33 h
  • Kineski borbeni avioni su tokom vikenda leteli neobično blizu japanskih vojnih patrolnih aviona, dok su dva kineska nosača aviona prvi put delovala u Tihom okeanu, saopštilo je kasno sinoć japansko ministarstvo odbrane.
  • Drama na nebu: Kineski lovci leteli neobično blizu japanskih aviona
Danas

Crni dim kulja nad mestom nesreće nakon pada putničkog aviona u IndijiThe British Broadcasting CorporationTekst će biti dopunjen kako informacije budu pristizaleAvion kompanije Er Indija srušio se u četvrtak u blizini aerodroma u Ahmedabadu, u zapadnoj Indiji.Poginulo je 241 ljudi, a samo je jedan putnik, Britanac indijskog porekla, preživeo.Na mestu nesreće su pronađena 204 tela, dok je više od 40 ljudi povređeno, rekao je šef policije G. S. Malik za BBC.Nije poznato da li su u pitanju stradali putnici iz aviona ili ljudi koji su se našli na mestu nesreće.Pedesetak studenata medicine su u bolnici, pošto se avion srušio na hostel za zdravstvene radnike.

Pet studenata se vode kao nestali, a namanje dvoje su na odeljenju za intenzivnu negu.Očekuje se dolazak američkih i britanskih stručnjaka u Indiju kako bi pomogli u istrazi.Prema policijskim podacima, u avionu su bila 242 putnika, među kojima dva pilota i 10 članova posade.U avionu je bilo 169 indijskih državljana, 53 Britanca, sedam Portugalaca i jedan Kanađanin, prema navodima Er Indije.Šef policije Malik rekao je novinskoj agenciji ANI da je jedan putnik preživeo i da je hospitalizovan.„Tačan broj žrtava se utvrđuje.“Preživelog Britanca Višvaškumara Rameša posetio je indijski ministar unutrašnjih poslova Amit Šah u bolnici.„Trideset sekundi nakon poletanja, začula se glasna buka, a zatim se avion srušio. Sve se dogodilo tako brzo“, rekao je navodno jedini preživeli putnik u nesreći.Avion, koji je trebalo da leti ka Londonu, srušio se tokom poletanja i pao je na stambeno naselje.Signal je izgubljen nekoliko sekundi po poletanju, kada je avion dostigao 188 metara, prema podacima Flajt radara (Flight Radar).Boing 787-8 je poslao poziv kontroli leta posle poletanja, ali je ubrzo izgubio svaki kontakt.„Svi trče da spasu što je moguće više života“, javlja BBC reporter Roksi Gedždeker sa lica mesta.„Tragedija u Ahmedabadu nas je zaprepastila i rastužila (…) moje misli su sa svima koji su pogođeni“, napisao je Narenda Modi, premijer Indije, na društvenoj mreži Iks.Kompanija Boing je objavila kratko saopštenje u kojem kažu da „rade na prikupljanju što više informacija“. Danas

Danas

Pet studenata se vode kao nestali, a namanje dvoje su na odeljenju za intenzivnu negu.Potraga se nastavlja tokom noći, a timovi američkih i britanskih stručnjaka putuju ka Indiji kako bi pomogli u istrazi.Prema policijskim podacima, u avionu su bila 242 putnika, među kojima dva pilota i 10 članova posade.U avionu je bilo 169 indijskih državljana, 53 Britanca, sedam Portugalaca i jedan Kanađanin, prema navodima Er Indije.Šef policije Malik rekao je novinskoj agenciji ANI da je jedan putnik preživeo i da je hospitalizovan.„Tačan broj žrtava se utvrđuje.“Preživelog Britanca Višvaškumara Rameša posetio je indijski ministar unutrašnjih poslova Amit Šah u bolnici.„Trideset sekundi nakon poletanja, začula se glasna buka, a zatim se avion srušio. Sve se dogodilo tako brzo“, rekao je navodno jedini preživeli putnik u nesreći.Avion, koji je trebalo da leti ka Londonu, srušio se tokom poletanja i pao je na stambeno naselje.Signal je izgubljen nekoliko sekundi po poletanju, kada je avion dostigao 188 metara, prema podacima Flajt radara (Flight Radar).Boing 787-8 je poslao poziv kontroli leta posle poletanja, ali je ubrzo izgubio svaki kontakt.„Svi trče da spasu što je moguće više života“, javlja BBC reporter Roksi Gedždeker sa lica mesta.„Tragedija u Ahmedabadu nas je zaprepastila i rastužila (…) moje misli su sa svima koji su pogođeni“, napisao je Narenda Modi, premijer Indije, na društvenoj mreži Iks.Kompanija Boing je objavila kratko saopštenje u kojem kažu da „rade na prikupljanju što više informacija“.

Model Boing 787 se prvi put srušio na ovakav način.Lansiran je pre 14 godina, a pre samo šest nedelja proizvođač aviona je pohvalio činjenicu da je model, poznat i kao Drimlajner, imao milijarditog putnika.Kompanija je tim povodom saopštila da je globalna flota 787 od preko 1.175 aviona obavila skoro pet miliona letova.Nesreća je veliki udarac za kompaniju koja se bori da prevaziđe niz problema, ocenjuje BBC novinar Džonatan Džozefs, uključujući fatalne avionske nesreće vezane za model Boing 737, u kojima su nastradale stotine ljudi.Pogledajte fotografije i snimke sa lica mesta Mesto gde je pao putnički avion BBC na srpskom je od sada i na Jutjubu, pratite nas OVDE.Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. Danas

Danas

godine za BBC da su radnici pod pritiskom namerno ugrađivali delove ispod standarda u avione na proizvodnoj liniji.Džon Barnet, koji je više od tri decenije radio kao menadžer za kontrolu kvaliteta u kompaniji, ubio se u martu prošle godine.Boing je prethodno negirao njegove tvrdnje.Pogledajte snimak pada indijskog avionaJoš jedan uzbunjivač, inženjer Sem Salehpur, rekao je američkim političarima da je bio uznemiravan i da mu je prećeno pošto je izrazio zabrinutost zbog bezbednosti Boingovih aviona.Boing je saopštio da je odmazda „strogo zabranjena“ i da je od januara došlo do „povećanja od preko 500 odsto“ u prijavama zaposlenih, „što signalizira napredak ka snažnoj kulturi prijavljivanja bez straha od odmazde“.Boing je takođe bio umešan u niz pravnih bitaka u vezi sa padovima aviona u Indoneziji i Etiopiji.Prošlog meseca, firma je jedva izbegla krivično gonjenje postigavši sporazum sa Ministarstvom pravde Sjedinjenih Država (SAD).Na zaprepašćenje porodica žrtava, američko Ministarstvo pravde saopštilo je da će Boing priznati „zaveru ometanja i sprečavanja“ istrage koju sprovodi Federalna administracija za vazduhoplovstvo SAD i da će platiti više od 1,1 milijarde dolara kazne.Ne iznenađuje ni što je rukovodstvo Boinga prošlo kroz prilično značajne promene u poslednjih nekoliko godina.Novi šef, Keli Ortberg, vratio se iz penzije pre godinu dana kako bi pokušao da oživi posrnulu kompaniju.Obećao je poboljšanje bezbednosne kulture Boinga i nedavno je rekao da je uveren da će se vazduhoplovni gigant uskoro vratiti profitabilnosti.Sada se suočava sa još strašnijim vestima sa kojima će morati da izađe na kraj.BBC na srpskom je od sada i na Jutjubu, pratite nas OVDE.Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu i Vajberu.

Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]. Danas

Danas

Iako je curenje goriva iz probijenog rezervoara predstavljalo ozbiljnu pretnju po bezbednost putnika na letu JU324, službe i Kontrola letenja Aerodrom „Nikola Tesla“ nisu pomenuti u okviru istrage potencijalne odgovornosti, piše Tango Six.Dodatnu zabrinutost izaziva i činjenica da je, uprkos ozbiljnom oštećenju letelice, avion bio usmeren ka standardnom avio-mostu putničkog terminala – bez posebnog upozorenja, evakuacije ili sprovođenja vanrednih procedura.Putnici su izašli kroz gejt kao da se ništa nije dogodilo, iako je letelica prethodno poletela s pogrešnog dela piste, zakačila antenu i više od sat vremena s curenjem goriva kružila iznad Beograda.Udes na ovom letu i dalje ostaje, sa stručnog stanovišta, otvoreno pitanje.

Iako se prema preliminarnom izveštaju ne ukazuje na tehnički kvar, neposredni i posredni uzroci – uključujući propuste u komunikaciji i odlučivanju – još nisu do kraja rasvetljeni.Više od godinu i četiri meseca nakon incidenta, završni izveštaj Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju nije objavljen, uprkos zakonskom roku od 12 meseci.Istraga i dalje nije zatvorena, a ključni akteri, uključujući i Er Srbiju, zadržali su minimalnu ili gotovo nikakvu komunikaciju sa javnošću.Incident JU324 i dalje bez epilogaEr Srbija se nije oglašavala povodom izjava putnika i advokata.Kompanija je ranije tvrdila da „bezbednost putnika nije bila ugrožena“, mada se niko nije pridržavao procedura propisanim za takve slučajeve.Iako je posada greškom izazvala incident, isti ti piloti uspeli su da letelicu bezbedno prizemlje — što je aspekt koji Er Srbija, iz nepoznatih razloga, nije iskoristila u komunikaciji.Još veći problem je izostanak završnog izveštaja Centra za istraživanje nesreća u saobraćaju (CINS) koji je obećao da će u roku od tri meseca predati izveštaj. Danas

021

u Ahmedabadu, što je porast od 35 odsto u odnosu na prethodnih 12 meseci.U slučaju iz 2009.

godine, jato galebova je uvučeno u motor na 2.700 stopa.U ovom slučaju, indijski piloti nisu imali ni visinu ni vreme za manevrisanje.Međutim, udar ptice retko ima katastrofalan ishod „osim ako ne utiče na oba motora", rekao je jedan viši pilot.Da li su zakrilci aviona doveli do pada?Tri stručnjaka koja su govorila za BBC sugerisali su da je katastrofu moglo da izazove to što zakrilci aviona nisu bila spušteni tokom poletanja.Ovu teoriju su osporili drugi piloti i analitičari.Zakrilci igraju bitnu ulogu tokom poletanja, pomažući avionu da generiše maksimalnu silu kretanja pri manjim brzinama.Ako nisu pravilno spušteni, potpuno natovaren mlaznjak - pun putnika i rezervoarom za let na duge relacije, a spoljašnja temperatura vazduha je vrlo visoka - teško će poleteti.U Ahmedabadu, gde su se temperature u četvrtak približile 40 stepeni Celzijusa, razređeni vazduh zahteva veća podešavanja zakrilaca i veći potisak motora, rekao je jedan pilot za BBC.U takvim uslovima, čak i mala greška može da ima katastrofalne posledice.Na snimcima sa bezbednosnim kamerama, koji su se pojavili 12. juna kasno popodne, vidi se kako poleće iz Ahmedabada, mučeći se da dostigne visinu, a zatim kako se polako spušta i pada.Ali, poletanje sa uvučenim zakrilcima bi pokrenulo upozorenja o konfiguraciji poletanja 787, upozoravajući posadu na nebezbednu konfiguraciju, prema rečima jednog pilota sa kojim je BBC razgovarao.Snimak koji se do sada pojavio previše je iskrivljen da bi se sa sigurnošću utvrdilo da li su zakrilca bila spuštena, ali je rekao da bi takva greška bila „veoma neuobičajena", rekao je bivši pilot Čen za BBC.„Zakrilca podešavaju piloti pre poletanja, i postoji nekoliko kontrolnih lista i procedura za proveru podešavanja.„To bi ukazivalo na potencijalnu ljudsku grešku ako zakrilca nisu bila pravilno podešena", objašnjava on. Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. 021