godine, jato galebova je uvučeno u motor na 2.700 stopa.U ovom slučaju, indijski piloti nisu imali ni visinu ni vreme za manevrisanje.Međutim, udar ptice retko ima katastrofalan ishod „osim ako ne utiče na oba motora", rekao je jedan viši pilot.Da li su zakrilci aviona doveli do pada?Tri stručnjaka koja su govorila za BBC sugerisali su da je katastrofu moglo da izazove to što zakrilci aviona nisu bila spušteni tokom poletanja.Ovu teoriju su osporili drugi piloti i analitičari.Zakrilci igraju bitnu ulogu tokom poletanja, pomažući avionu da generiše maksimalnu silu kretanja pri manjim brzinama.Ako nisu pravilno spušteni, potpuno natovaren mlaznjak - pun putnika i rezervoarom za let na duge relacije, a spoljašnja temperatura vazduha je vrlo visoka - teško će poleteti.U Ahmedabadu, gde su se temperature u četvrtak približile 40 stepeni Celzijusa, razređeni vazduh zahteva veća podešavanja zakrilaca i veći potisak motora, rekao je jedan pilot za BBC.U takvim uslovima, čak i mala greška može da ima katastrofalne posledice.Na snimcima sa bezbednosnim kamerama, koji su se pojavili 12. juna kasno popodne, vidi se kako poleće iz Ahmedabada, mučeći se da dostigne visinu, a zatim kako se polako spušta i pada.Ali, poletanje sa uvučenim zakrilcima bi pokrenulo upozorenja o konfiguraciji poletanja 787, upozoravajući posadu na nebezbednu konfiguraciju, prema rečima jednog pilota sa kojim je BBC razgovarao.Snimak koji se do sada pojavio previše je iskrivljen da bi se sa sigurnošću utvrdilo da li su zakrilca bila spuštena, ali je rekao da bi takva greška bila „veoma neuobičajena", rekao je bivši pilot Čen za BBC.„Zakrilca podešavaju piloti pre poletanja, i postoji nekoliko kontrolnih lista i procedura za proveru podešavanja.„To bi ukazivalo na potencijalnu ljudsku grešku ako zakrilca nisu bila pravilno podešena", objašnjava on. Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. 021