Article-cluster size (# of articles)
new weight
old weight
lower/upper
Articles count
Total similarity
Avg. similarity
Total chr length
Sentence # average
Sentence # variation
87
14.67
25.28
27.11/3.72
87.00
23.91
0.27
5119.00
1.00
0.00
All clustering variants
Old ranking - len = 87
106 ■ 0.99/0.01 ■ 9 ■ 207.6
Best clustering variants
106 0.99/0.01 9 207.6
17:03 h 13-Jun-2025
  • Tragedija aviona kompanije Er Indija dogodila se u trenutku kada taj nacionalni avio-prevoznik prolazi kroz veliku rekonstrukciju pod vlasništvom Tata-grupe.Putnički avion kompanije Er Indija sa preko 240 ljudi srušio se u četvrtak 12. juna u severozapadnom indijskom gradu Ahmedabadu ubrzo nakon poletanja.Avion, Boing 787-8 Drimlajner, bio je na putu ka londonskom aerodromu Getvik.To je jedna od najgorih vazduhoplovnih nesreća u istoriji Indije, a dogodila se u trenutku kada vlasnik avio-kompanije, Tata-grupa, radi na reorganizaciji firme.Avio-kompanija s bogatom istorijomKompaniju koja se najpre zvala Tata erlajns osnovao je 1932.
  • ◉ Sve što treba da znate o kompaniji Er Indija
11:00 h 12-Jun-2025
  • Avion kompanije Air India srušio se u blizini aerodroma u Ahmedabadu, u indijskoj saveznoj državi Gujarat, u četvrtak popodne.
  • Srušio se avion sa preko 100 putnika
10:53 h
  • Pao avion sa više od 240 ljudi u Indiji: Boing leteo ka Londonu, poginulo mnogo ljudi PAO AVION SA 244 OSOBE!
  • Pao avion sa više od 240 ljudi u Indiji: Boing leteo ka Londonu, poginulo mnogo ljudi
10:34 h
  • Avion kompanije Air India, let AI171 sa više od 240 osoba na letu za London, srušio se danas nedugo nakon poletanja iz Ahmedabada, izazvavši haos i paniku u naselju Meghaninagar, u neposrednoj blizini aerodroma.
  • Koje su nacionalnosti putnici aviona koji se srušio u Indiji
09:08 h
  • Avion Air India sa 242 putnika srušio se u blizini aerodroma u Ahmedabadu.
  • Prvi snimci sa mesta pada aviona u Indiji
08:52 h
  • Putnički avion se srušio u blizini aerodroma u Ahmedabadu.
  • Srušio se avion sa više od 100 putnika u Indiji
10:53 h 11-Jun-2025
  • Kompanija Boing objavila je da je tokom maja zabeležila 303 nove porudžbine i isporučila ukupno 45 aviona, što je gotovo dvostruko više nego u istom mesecu prethodne godine.
  • Boing završio maj sa 300 porudžbina, rekordni ugovor sa Katarom uoči Pariz er šoua
021

godine, kada je Erbas A320 kompanije US Airways izgubio oba motora zbog sudara sa pticom nekoliko trenutaka po poletanju sa aerodroma u Njujorku, ali je uspeo da se spusti.Otkazivanje oba motora može da bude rezultat kontaminacije ili začepljenja goriva, rekao je jedan pilot za BBC.Motori aviona se oslanjaju na precizan sistem za merenje goriva - ako se taj sistem blokira, to može da dovede do blokade u dotoku goriva i gašenja motora.Marko Čan, bivši pilot, rekao je za BBC da, na osnovu dostupnih snimaka, nema dokaza koji bi pokazali da je u pitanju otkazivanje oba motora.To bi bio „veoma, veoma redak incident", veruje Mohan Ranganatan, stručnjak za avijaciju.Proizvođač motora GE Aerospace kaže da šalje tim u Indiju da pomogne u istrazi, dok je Boing takođe ponudio podršku indijskoj avio-kompaniji.PticeJoš jedna mogućnost pada na koju ukazuju neki indijski stručnjaci jeste udar ptice.Do njih dolazi kada se avion sudari sa pticom i mogu biti izuzetno opasni za avion.U najtežim slučajevima, motori mogu da izgubei snagu ako usisaju pticu, kao što se dogodilo u padu aviona u Južnoj Koreji, u kojoj je prošle godine poginulo 179 ljudi.Stručnjaci i piloti upoznati sa aerodromom Ahmedabad rekli su za BBC da je on „poznat po pticama".„One su uvek u blizini", kaže Ranganatan, ponavljajući ono što su najmanje tri indijska pilota koji su leteli i odlazili sa aerodroma rekla za BBC.Država Gudžarat, gde je grad Ahmedabad, prijavila je 462 incidenta sa udarima ptica tokom pet godina.Većina se dogodila upravo na aerodromu Ahmedabad, prema podacima Ministarstva civilnog vazduhoplovstva podnetim parlamentu u decembru 2023.

godine.Izveštaj lista Tajms of India iz septembra 2023. 021

021

u Ahmedabadu, što je porast od 35 odsto u odnosu na prethodnih 12 meseci.U slučaju iz 2009.

godine, jato galebova je uvučeno u motor na 2.700 stopa.U ovom slučaju, indijski piloti nisu imali ni visinu ni vreme za manevrisanje.Međutim, udar ptice retko ima katastrofalan ishod „osim ako ne utiče na oba motora", rekao je jedan viši pilot.Da li su zakrilci aviona doveli do pada?Tri stručnjaka koja su govorila za BBC sugerisali su da je katastrofu moglo da izazove to što zakrilci aviona nisu bila spušteni tokom poletanja.Ovu teoriju su osporili drugi piloti i analitičari.Zakrilci igraju bitnu ulogu tokom poletanja, pomažući avionu da generiše maksimalnu silu kretanja pri manjim brzinama.Ako nisu pravilno spušteni, potpuno natovaren mlaznjak - pun putnika i rezervoarom za let na duge relacije, a spoljašnja temperatura vazduha je vrlo visoka - teško će poleteti.U Ahmedabadu, gde su se temperature u četvrtak približile 40 stepeni Celzijusa, razređeni vazduh zahteva veća podešavanja zakrilaca i veći potisak motora, rekao je jedan pilot za BBC.U takvim uslovima, čak i mala greška može da ima katastrofalne posledice.Na snimcima sa bezbednosnim kamerama, koji su se pojavili 12. juna kasno popodne, vidi se kako poleće iz Ahmedabada, mučeći se da dostigne visinu, a zatim kako se polako spušta i pada.Ali, poletanje sa uvučenim zakrilcima bi pokrenulo upozorenja o konfiguraciji poletanja 787, upozoravajući posadu na nebezbednu konfiguraciju, prema rečima jednog pilota sa kojim je BBC razgovarao.Snimak koji se do sada pojavio previše je iskrivljen da bi se sa sigurnošću utvrdilo da li su zakrilca bila spuštena, ali je rekao da bi takva greška bila „veoma neuobičajena", rekao je bivši pilot Čen za BBC.„Zakrilca podešavaju piloti pre poletanja, i postoji nekoliko kontrolnih lista i procedura za proveru podešavanja.„To bi ukazivalo na potencijalnu ljudsku grešku ako zakrilca nisu bila pravilno podešena", objašnjava on. Pratite nas na Fejsbuku, Tviteru, Instagramu, Jutjubu i Vajberu. 021