Danas
U svom najnovijem dokumentarcu, „The Six Billion Dollar Man“, Eugene Jarecki donosi duboko istraženu i tehnički sofisticiranu priču o Žulijanu Asanžu, osnivaču Vikiliksa.Koristeći ekskluzivne arhivske snimke Vikiliksa i do sada neviđene dokaze kako bi ispričao priču o borbi za slobodu informacija u savremenom svetu.Jarecki ne snima biografiju – on komponuje opelo za naše iluzije o istini.Žulijan Asanž, izmučen, nepokoran, zarobljen između mitologije i stvarnosti, pojavljuje se kao figura koja se opire narativima koje drugi pišu o njemu – pa čak i onima koje je sam ispisao.Jarecki ne pokušava da odgonetne ko je Asanž, već šta on znači: za novinarstvo, za moć, za vreme u kojem istina nije samo retka, već neželjena.Film se kreće između napetog političkog trilera i moralne drame, ali njegova prava snaga je u tišini – u kadrovima u kojima Asanžovo lice, krhko i bledo, postaje ogledalo sveta koji se odražava u njegovoj izolaciji.Iza svakog fajla koji je objavio, iza svakog servera i sajta, stoji jedno goruće pitanje: da li imamo pravo da znamo?Jarecki to pitanje ne postavlja direktno.Ono je ugravirano u atmosferu filma – u staklene zidove ambasade, u muk sudnica, u pogled pre nego što se zatvore vrata zatvorske celije…U vremenu koje se pravi da ne vidi, Asanž je onaj koji je gledao – i terao i nas da gledamo.„The Six Billion Dollar Man“ ne traži da ga volimo, niti da mu verujemo.Traži da se ne pravimo da ne znamo šta je uradio – i da ne zaboravimo cenu koju za to još uvek plaća.U filmu jareckog Asanž više nije vest – on je savest.I to je ono što ga čini neizbrisivim.Dizni za odrasle foto EPA-EFE/MONICA SCHIPPER / POOLStari znanac Kana opet je stigao na Kroazetu, ali ovoga puta u društvu „Tajnog agenta“.U svom poslednjem delu Kleber Mendonça Filho nas vodi u Recife tokom 1977.
godine, u vreme kada Brazilom vlada vojna diktatura.Glavni junak, Marselo (Wagner Moura), profesor i stručnjak za tehnologiju, beži od svoje prošlosti i dolazi u grad tokom karnevala, nadajući se da će tu pronaći utočište i obnoviti vezu sa sinom.Međutim, Recife, sa svojim šarenim maskama i ritmovima, krije senke koje odražavaju političku represiju i lične traume.U atmosferi napetosti, straha, nedoumica i tajni koja dominira filmom, potrebno je vreme kako bi se ušlo u Marselovu priču i prirodu pretnje njegovoj bezbednosti.Mendonça Filho koristi dokumentarne snimke, arhivske materijale i fiktivne priče kako bi istražio složena pitanja identiteta i sećanja.Wagner Moura u svom tumačenju glavnog junaka je pružio snažno i emotivno ostvarenje, vraćajući se brazilskoj kinematografiji sa dubokom posvećenošću.„Tajni agent“ nije samo priča o čoveku u bekstvu; to je refleksija o prošlosti koja oblikuje sadašnjost, o gradu koji pamti i o potrebi za suočavanjem sa istinom.Izvanredno filmovan, sa sjajnom muzikom i bojama, folklorom i ludilom Brazila, to je jedan napeti, zanimljiv i moćan politički triler.foto EPA-EFE/GUILLAUME HORCAJUELOU „Feničanskoj šemi“ Ves Anderson ostaje dosledan sebi, donoseći nam još jednu filmsku ekstavagancu, samo ovoga puta nešto ambiciozniju.Glavni lik, Zsa-Zsa Korda (Benisio del Toro), kontroverzni industrijalac i beskrupulozni milijarder čiji je nadimak “Gospodin 5%”, stalno je suočen sa pokušajima atentata što nije ni čudo imajući u vidu koliko ljudi želi da ga se otarasi.Njegovu ćerku Liesl (Mia Threapleton), koja namerava da postane monahinja, imenuje za jedinu naslednicu svog carstva.Što naravno stvara tenzije.Njihov odnos, pun napetosti i neizrečenih emocija, oslikava Andersonovu sklonost ka istraživanju disfunkcionalnih porodičnih veza.Vizuelno, film zadržava prepoznatljiv Andersonov stil sa simetričnim kadrovima i pastelnom paletom boja, ali sa suptilnijim pristupom koji reflektuje teme pohlepe i duhovne praznine.U frenetičnom tempu i u univerzumu samo njemu svojstvenom, film balansira između farse i tragedije.Zabavan i gledljiv.Nešto poput Diznija za odrasle. Danas