Razvoj novih tehnologija je veoma brz i zato je neophodno da i nadležne državne strukture pravovremeno, uočavajući promene u transportu ljudi i dobara, reaguju i donesu propise koji će omogućiti napredak i osigurati bezbednost, navedeno je u saopštenju. Rtv
Po važećim propisima vozači bi morali da polažu za C1 kategoriju što bi negativno uticalo na transport, ali i usporilo elektrifikaciju našeg voznog parka, loše uticalo na životnu sredinu i ekonomiju uopšte, poručuju iz Srpske asocijacije uvoznika novih vozila i delova.
Uočavajući novonastali problem, a u skladu i sa izmenama zakonskih regulativa Evropske unije, Srpska asocijacija uvoznika novih vozila i delova je uputila inicijativu Ministarstvu unutrašnjih poslova i Privrednoj komori Srbije o usklađivanju člana 195 novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije (ZOBS). foto: RINA Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova uputila je ovu inicijativu u cilju usklađivanja domaće regulative sa aktuelnim zakonodavnim trendovima u Evropskoj uniji, koji se odnose na mogućnost upravljanja sa B kategorijom vozačke dozvole pojedinim kategorijama vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 3.500 kg, odnosno vozilima kategorije M1 i N1 najveće dozvoljene mase do 4.250 kg ukoliko imaju električni pogon (sa baterijom). Naime, Evropski parlament je 28.februara 2024. Espreso
Srpska asocijacija uvoznika novih vozila i delova saopštila je danas da je Ministarstvu unutrašnjih poslova i Privrednoj komori Srbije uputila inicijativu za usklađivanje člana 195 novog Zakona o bezbednosti saobraćaja Srbije (ZOBS) koja podrazumeva da vozači sa B kategorijom mogu da upravljaju vozilima čija najveća dozvoljena masa prelazi 3.500 kilograma. Biznis
Mnogi vozači danas ne bi mogli da navedu ceo spisak obavezne opreme.
U praksi, vozači najčešće jednostavno sednu za volan i, u najboljem slučaju, poštuju saobraćajna pravila, zaboravljajući da je pravilno opremljeno vozilo jednako važno za ličnu i opštu bezbednost. Blic
Ipak, neki zaboravljaju da ona nije tu da bi dodatno opterećivala vozače, već ima konkretnu i praktičnu funkciju – kako u slučaju nezgoda i tehničkih kvarova, tako i u vanrednim okolnostima na putu.
U Srbiji obavezna oprema motornih i priključnih vozila propisana je Zakonom o bezbednosti saobraćaja na putevima i Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, a u nastavku donosimo detaljan pregled onoga što svaki automobil mora ili je preporučeno da ima. Espreso
Ovaj izveštaj se koristi kada je šteta manja od 200.000 dinara.
Takođe, važno je da nema povređenih i da obe strane znaju ko je kriv. Blic
Ako se vozač ogluši o znake, to je dodatan prekršaj. Potom se uključuje signalizacija sa natpisom 'STOP POLICIJA -PRATI ME' i vozilo se usmerava na bezbedno mesto radi kontrole", navodi se. Kontrola i prava vozača Kada se vozilo zaustavi policijski službeni započinje snimanje sa tzv.
bodi kamere i on je u obavezi da obavesti vozača da se događaj audio i vizuelno snima. Mondo
Vozačima je određeno zadržavanje i protiv njih će biti podnete odgovarajuće prekršajne prijave.
Pratite nas i putem iOS i android aplikacije. Novosti
Donošenjem pravilnika, kaže sagovornik Insajdera, jeste napravljen pomak, ali Okanović smatra da sam pravni okvir koji se tiče organizovanog prevoza dece nije na potrebnom nivou, da je liberalan - te da takvi incidenti ne treba da nas iznenađuju.
"Problem je to što su uslovi u smislu vozila i dalje prilično blagi. 021
Obavezna oprema za auto u inostranstvu Pre putovanja u inostranstvo, proverite koja je obavezna oprema za auto u Grčkoj i drugim zemljama na vašoj ruti.
Protivpožarni aparat je, na primer, obavezan u Grčkoj, Bugarskoj, Rumuniji, ali i u Bosni i Hercegovini i Makedoniji za vozila na tečni naftni gas ili metan. Blic
Apelujemo na sve roditelje, staratelje i vozače: decu vozite uvek u skladu sa propisima.
Takođe napominjemo da je u subotu 31.05.2025. Telegraf