godine, više predstavnika vlasti najavilo je da bi za putnike mogli da budu otvoreni peroni.Neophodno je da se Železnička stanica Novi Sad što pre stavi u funkciju, rekao je Žarko Mićin, gradonačelnik Novog Sada.„Postoji kolski prolaz koji izlazi na oba perona i on bi potpuno nezavisno od glavne zgrade, gde je pala nadstrešnica, mogao da bude uređen, i postavi mesto za prodaju karata i tu bi putnici mogli apsolutno bezbedno da izlaze na perone“, rekao je u intervjuu za Politiku.Od nesreće, vozovi iz Novog Sada saobraćaju sa stanice Petrovaradin, kod poznate tvrđave, jednog od simbola grada, i stanice u naselju Detelinara, koje su udaljenije i lošije povezane sa centrom grada.„Otvaranju perona na Železničkoj stanici, gde se obrušila nadstrešnica, mora da prethodi stručna provera i analiza, a ne odokativna procena da li je sve u redu i bezbedno.„Otvaranje perona bi moglo biti privremeno rešenje da bismo dobili železničku stanicu koja nam je preko potrebna, a dok se ne utvrdi šta bi bilo najbolje da se uradi sa staničnom zgradom“, kaže Ana Ferik Ivanovič, predsednica Društva arhitekata Novog Sada, za BBC na srpskom.Kako izgleda život bez železničke stanice?Kada je počeo da saobraća brzi voz Soko, od Beograda do Novog Sada, mnogi su prihvatili poslove u jednom od ova dva grada udaljenih 80 kilometara, računajući da će brzo stizati, kaže Svetlana Paramentić, koja poslednje dve godine svakodnevno putuje na ovoj relaciji.Ljudi su tražili da iznajme stanove u blizini, dodaje.„Dve godine Železnička je za mene bila svakodnevna stanica.„Znala sam gde kupujem doručak, ako imam nekoliko minuta do polaska, potražim macu koja je živela na peronu“, priča Svetlana.Tokom 2023.